Безумни корпоративни комуникации

Знам, че е безсмислено и, че този текст е по-скоро като възмущение на една мравка от пръднята на слон, но не можах да се сдържа и написах няколко бележки върху пластмасовия ПР, с който от МТел се опитват да обяснят екскремента, който отделиха вчера. Следват извадки от текста, писан най-вероятно от скъпо платени люде с титли от рода на „Мениджър корпоративни комуникации”, и кратък коментар.

“С ново лого, слоган, променена идентичност и дори музикален подпис Мтел поставя във фокуса на работата си своите клиенти”

Аха, значи досега клиентите не са били на фокус.

„Посланието ни е, че сме лидерът, който е наравно с хората“, заяви Мария Опренова, ръководител на проекта по ребрандирането на компанията, продължил 13 месеца.

Хем лидер, хем наравно с хората. Както пише Оруел „Всички са равни, но някои са по-равни от другите”. А и за какво ми е лидер, ако не е поне с една крачка пред мен?

„В измислянето на новото лого и философия на компания е работил екип от 150 души и е била ангажирана базираната в Лондон компания „Сафрон“, работила с телекоми като „Ориндж“, „Тюрксел“, „Телеком Аустрия“, която е собственик на Мтел и др.

Звучи авторитетно, но е почти невъзможно хора от друга държава да бъдат в синхрон със светоусещането на потребителите в страната поръчител. В случая очевидно лондонските дизайнери не предполагат, че това лого подхожда повече на родопска фабрика за вълнен трикотаж.

„По думите на Майерхофер, целта е вече на Мтел да не се гледа като на доставчик на услуги, а като доставчик на начин на живот.”

Ами объркАли сте се. Начин на живот доставяхте, когато бяхте монополисти и взимахте по 200 лева за СИМ карта + 5 лв. за възможността за изпращане/получаване на СМС + 5 лв. за включване на роуминг и т.н. по 5 лв. за почти всяка услуга. Тогава много хора все още нямаха мобилен телефон, а тези, които имаха, наистина можеха да кажат, че водят малко по-различен живот.

„В рекламите на оператора на заден план остават продаваните устройства, акцентът ще е върху нуждите на потребителите…”

Но само няколко изречения по-нататък се казва:

„Майерхофер обеща и нови промоционални продукти в следващите дни.”

Последно?

На финала идва „най-страшното признание”:

„Не беше лесно да оставим зад гърба си 17-годишна история и да поставим ново начало…”

Ами да. Да зачеркнеш 17 години в свят, в който всяка компания се стреми да сложи на табелката си Since… и мечтата й е посочената година да е колкото може по-отдавна (по възможност от преди поне 100 години), се иска голяма смелост.

Целият PR може да се прочете тук.

About Васил Богданов

Публикувал е в Капитал LIGHT, Playboy, Maxim, "Бакхус", "Една седмица в София", dnes.bg, men.bg, ОК!, GRAZIA и др.

Posted on 25.09.2012, in Разни and tagged , , , . Bookmark the permalink. има 1 коментар.

  1. Мен ме изкефи как се обявиха за лайфстайл провайдър. Ооойе Мтел ша ми определят лайфстайла, ама аз съм хъслар

    Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: